3 ימים עם הילדות (12, 10) בוינה החורפית

אפריל 06, 2013


האמת שנסענו לחופשת סקי בפלאכאו, אבל בחרנו לתבל אותה בקצת קולטורה בוינה החורפית והיפה. אז היה לנו די קר, אבל היה יפה להפליא. ההרכב המשפחתי המורחב קצת האט אותנו אבל עדיין הספקנו לראות כמה מהפנינים של העיר. 
יום 1 - לינה ליד ארמון שונברון, יום יפה, ביקור בגן החיות וגני הארמון, שופינג בקניון דונאוצנטרום
יום 2 - לינה במרכז העיר, יום גשום, טיול במרכז העיר, ארמון הופבורג, מוזיאון המוסיקה
יום 3 - לינה במרכז העיר, יום יפה, פארק השעשועים וגלגל הענק פראטר

יום 1 - שונברון, דונאוצנטרום
טיסה אוסטריאן הביאה אותנו לוינה בשעות הערב. שכרנו רכב (שלמה סיקסט, ביקשנו דיזל ואכן קיבלנו) ונסענו ישירות למלון Bergwirt שנמצא ליד ארמון שונברון. המלון נראה כמו בניין דירות ישן שעבר הסבה. הצוות היה מאד נחמד והכינו לנו טוסטים ונקניקיות לארוחת ערב מאוחרת למרות שהמסעדה היתה כבר סגורה. היתה חניה חופשית מחוץ למלון. חדר לארבעה היה ענק עם מיטה זוגית ושתיים בודדות, חדר לשלושה יותר קטן אבל מפוצל כך שהקטנה היתה בחדרון משלה. לחדר לארבעה שילמנו 105 אירו לילה דרך בוקינג. המלון מומלץ ביותר אם אתם צריכים או רוצים לפצל לילות ואם ארמון שונברון בתוכניות שלכם.
Hotel Bergwirt Schonbrunn
http://www.hotelbergwirt.at/
מזג האויר קר מאד (מעלות בודדות מאד) אבל בהיר אז החלטנו לטייל ברגל. הלכנו כ- 15 דקות לכניסה העליונה של גן החיות (הכניסה לפארק שונברון ליד בית הקברות). בדיעבד זו היתה בחירה מצויינת, כי זה איפשר לנו לטייל בן החיות בירידה ולא בעליה כמו מי שמגיע מכיוון הארמון.
קנינו כרטיס משפחתי ל-4 מבוגרים ועד 6 ילדים ב65 אירו ועוד כרטיס מבוגר ב15. כך שיצא 10 אירו לכל אחד. גן החיות מוצלח מאד וכולנו נהננו. יש הופעות האכלה שונות (אנחנו ראינו את כלבי הים), ויש ביתנים שונים שאפשר להתחמם בהם מדי פעם (חממה טרופית, ביתן פינגוונים מעולה, בית פילים, בית ג'ירפות וכמובן בית הפנדה שמפנה את הגב למבקרים כי מציקים לה עם הפלאשים של המצלמות). מאד אהבנו את גן החיות, ואפשר לבלות בו שעות רבות עם ילדים חובבי בעלי חיים. הסבתא שמתקשה בהליכה צלחה אותו בכבוד, אבל עם מינימום שיטוט ומקסימום עצירות למנוחה בדרך.
יצאנו מגן החיות והתפצלנו. הסבתא והגיסים נסעו במונית לארמון, ואנחנו המשכנו עם כל הילדות ברגל. שמנו פעמינו לאיזור גן השעשועים והמבוך, רק כדי לגלות שהם סגורים עד 1.4. באסה. המשכנו ברגל לארמון דרך הגנים הקרחים והמזרקות נטולות המים. אני משוכנעת שבעונות חמות יותר המקום מרהיב. בחורף הוא סתם יפה ומרשים.
פגשנו בחזרה את הגיסים והסבתא, ונכנסנו לארוחת צהריים מצויינת בקפה רזידנץ המפונפן. כל האוכל הווינאי הקלאסי וגם המבוגר, סלט, פיצה קטנה. יש ארוחות ילדים רק צריך לבקש תפריט ילדים. בית הקפה עורך מופעי הכנת שטרודל כל שעה עגולה, כמובן שזה התחיל יום אחרי הביקור שלנו אז הסתפקנו באכילת שטרודל ברוטב וניל (הרוטב כמו מרק) אוכלים עם כף. טעים ברמות.
ברחבת הכניסה לארמון היה שוק פסחא לא גדול אבל מקסים. הילדות עברו בין כל הדוכנים בהתלהבות וקנו לעצמן מגנט למזכרת ועוגיות ג'ינג'ר לכרסום. בשוק היו גם המון דוכני מזון ויין. שווה. מטעמי עייפות והצורך בשופינג ויתרנו על כניסה לארמון עצמו, וחזרנו חלקנו ברגל וחלקנו במונית למלון. בתור מי שעשו את הדרך ברגל, אני יכולה לגלות לכם שמדובר בעליה לא קטנה.
לסיכום - יש המון מה לראות ולעשות בפארק שונברון - גן החיות, הארמון, מוזיאון ילדים, כרכרות עם סוסים, רכבת שמסתובבת בפארק, עליה לתצפית מהגלורייטה, גן שעשועים ומבוך... מומלץ לבקר כשהכל כבר פתוח ונעים להסתובב. במרץ פשוט קר מדי (ומוקדם מדי בשנה) בשביל באמת להנות מכל מה שיש למקום להציע. בהחלט אפשר לבלות שם יום שלם.
הכל על שונברון Schbrunn
http://www.schoenbrunn.at/en.html
גן החיות שונברון Schbrunn Zoo
http://www.zoovienna.at/en/zoo-and-visitors/visitor-information/
עלויות: מבוגר 15 אירו, ילד 7 אירו, עד גיל 6 חינם
מתאים לגשם? לא
קפה רזידנץ CafRestaurant Residenz Schbrunn
http://www.cafe-residenz.at/en/das-cafe/
פינגווינים בגן החיות שונברון
פנדה בגן החיות שונברון
גני שונברון הקרחים
שוק פסחא בארמון שונברון
אחר הצהרים נסענו לקניות בקניון דונאוצנטרום. מדובר בקניון גדול ומקורה, עם המון חנויות מכל הרשתות המוכרות, וגם כאלו שלא. פתרון מצויין לימי גשם ולמי שמעדיף שופינג בקניונים על שופינג ברחובות (כמוני). למגיעים ברכב יש חניה חינם, אפשר להגיע גם ברכבת התחתית ממש עד הכניסה.די חם בקניון גם כשקר בחוץ, אז מומלץ להשאיר את מעילי החורף באוטו או בלוקרים שיש בקניון. עשינו קצת קניות לילדים ואכלנו אוכל סיני מהיר וזול.
קניון דונאוצנטרום Donauzentrum
http://www.donauzentrum.at/W/do/centre/home

מתאים לגשם? כן


יום 2 - הופבורג ובית המוסיקה בגשם
אחרי שבוע של סקי בפלאכאו, חזרנו לוינה ליומיים נוספים של טיול עירוני. חיפשנו מקום שיש בו חדר לארבעה במרכז וינה, במחיר סביר. למרבה הצער, המקום היחידי שנשמע סביר היה הפנסיון דר' גייסלר. ואיזו אכזבה.
הפנסיון ממוקם בבית דירות שחלק מהדירות בו הן דירות רגילות וחלק הפכו לחדר מלון (ללא מטבח). מבחוץ זה נראה כמו בית דירות רגיל ולקח לנו קצת זמן למצוא. ה"לובי" נמצא בקומה 8. יש מעלית אבל יש גרם מדרגות אחד שצריך לעלות לפני שמגיעים למעלית. החדר לארבעה היה מורכב למעשה משני חדרים, אחד עם שתי מיטות צמודות והשני עם שתי מיטות נפרדות, כשבניהם הול. הריהוט כמו נלקח מהבית של סבתא שלי בשנות השבעים, ישן ישן ולא נוח במיוחד. השירותים היו ממוקמים בצד אחד של הדירה, האמבטיה בצד השני. האמבטיה היתה מעין אמבטיית ישיבה קטנה. לא היה וילון, ולא היתה אפשרות לטוש מלמעלה (רק טוש שמחזיקים ביד). הידית של הברז בכיור התפרקה כל הזמן. המגבות הזכירו לי את מה שחילקו לנו בצבא לפני 20 שנה. בקיצור, ישן ומבאס.
מה כן טוב? המיקום היה בהחלט טוב, ואיפשר לנו לטייל לגמרי ברגל, בלי להזדקק לתחבורה הציבורית. החדר היה באמת מרווח וגדול, ובעלי המקום היו נחמדים. זהו בערך. שילמנו 169 אירו ללילה דרך בוקינג (היה סוף שבוע של פסחא).
פנסיון דר' גייסלר Pension Dr. Geissler
http://www.booking.com/hotel/at/pension-dr-geissler.he.html
היום השני שלנו בוינה היה גשום וקר, מה שהפך את ההליכה בעיר ללא נעימה במיוחד וקצת קילקל לנו את התוכניות (לעשות סיור בכרכרה עם סבתא). אז חיפשנו דברים מקורים שאפשר להנות מהם עם הילדות, ומצאנו שני מוזיאונים שענו על הציפיות.
חצינו את העיר ברגל עד ארמון הופבורג ונכנסנו למוזיאון, שמורכב למעשה ממספר חלקים - אוסף כלי הכסף, מוזיאון סיסי והדירות המלכותיות. סיורים באנגלית לא היו ביום שהגענו, במקום זה, יש אפשרות לקחת הדרכה קולית או דפים מודפסים עם הסברים. אני העדפתי את הדפים המודפסים כדי שיהיה לי יותר קל לקרוא מהר ולתרגם את עיקרי הדברים לילדות.
מוזיאון הכלים יפה ומרשים, אבל ממצה את עצמו אחרי 4-5 חדרים של צלחות. מוזיאון סיסי מקסים מקסים. מסתבר שסיסי היתה כמו הנסיכה דיאנה של תקופתה - היופי, הרוח הצעירה, הריחוק מבעלה, והסוף הטראגי. למדנו על התקופות השונות בחייה במיצגים מקסימים, כולל שמלות מרשימות, אביזרים מקוריים ואפילו הדוקרן שסיים את חייה בהתנקשות. המוזיאון עשוי נפלא ומומלץ מאד. הדירות המלכותיות גם מעניינות למדי, וכיף לראות איך חיו פעם מלכים ונסיכות אמיתיים.
כשיצאנו מהארמון נעצרנו ליד הכניסה לבית הספר הספרדי לרכיבה. הגדולה נתנה מבט אחד בקליפ הוידאו הקצר שמראה את הסוסים המרקדים והכריזה שמדובר בהתעללות בבעלי חיים ואין מצב שהיא משתפת עם זה פעולה. אז ויתרנו. אתם מוזמנים להתרשם בעצמכם: https://www.youtube.com/watch?v=geDbzWKLkFw
ארמון הופבורג Hofburg Palace
http://www.hofburg-wien.at/en.html
מחיר: כרטיס משפחתי 34 אירו, יש כרטיסים משולבים עם ארמון שונברון, שווה לבדוק אם אתם מתכננים.
מתאים לגשם? כן
בית הספר הספרדי לרכיבה Spanish Riding School
http://www.srs.at/en/
מתאים לגשם? כן


חיפשנו בגשם מקום נעים ומהיר לאכול בו, נכנסו לאחת המסעדות של רשת Wienerwald לאוכל אוסטרי טעים, מהיר וידידותי לילדים (כולל הפתעה וסוכריה על מקל). משם המשכנו כדקה ברגל למוזיאון נוסף - בית המוסיקה Haus der Musik. מקסים מקסים וכיפי. אינטראקטיבי, מלמד, מדבר לילדים בגובה העיניים, וכיף. מאד מוצלח. במוזיאון יש ארבע קומות עיקריות שבכל אחת מהן נושא אחר - הפילהרמונית של וינה, איך נוצרים צלילים, מלחינים אוסטרים מפורסמים ובמות אינטראקטיביות. הילדות הפעילו כל דבר אפשרי, ניגנו, רקדו, וניצחו על התזמורת. היה מעולה באמת.
אפשר להוריד לטלפון החכם אפליקציה עם מידע קולי (באנגלית) אז תביאו אוזניות עם הטלפון.
מוזיאון בית המוסיקה Haus der Musik
http://www.hausdermusik.at/en
עלויות: כרטיס משפחתי 27 אירו
מתאים לגשם? כן
מקשיבים לצלילים בבית המוסיקה
מנצחים על תזמורת בבית המוסיקה



יום 3 - פסחא בפארק פראטר
טיסת החזרה שלנו הביתה היתה טיסת ערב. אכלנו ארוחת בוקר, הילדות הלכו עם אבא לקנות מזכרות ואני ארזתי את המזוודות. סביב 11 עשינו צ'ק אאוט, השארנו את המזוודות במלון והלכנו לחפש משהו כיפי לעשות. למרבה המזל יצאה השמש והקלה עלינו את הבחירה. כיוון שהיה פסחא, כל החנויות היו סגורות ומרכז העיר לא היה אטרקטיבי במיוחד. החלטנו לשים פעמינו (ברגל) לפארק PRATER שליד גלגל הענק. הלכנו בשביל לעלות לגלגל הענק וגילינו פנינה כיפית במיוחד.
מדובר בלונה פארק בטעם של פעם. אין תשלום בכניסה אלא תשלום לכל מתקן, כשהעלות למתקן נעה בדרך כלל סביב 2-3 אירו. המתקנים לטווח רחב של גילאים. יש כמה רכבות הרים, כמה מכוניות מתנגשות, רכבות שדים לא מפחידות במיוחד (הזכיר לי את הלונה פארק בת"א בשנות השמונים), קרוסלות מסוגים שונים, מבוכים מסוגים שונים, כל מיני מקומות שאפשר להרוויח פרסים על ידי זריקה/יריה, מסעדות ומזון מהיר. יש גם מוזיאון דמויות שעווה של מדאם טוסו במקום, לא נכנסנו כי היינו בהולנד.
שני דברים שלא ראיתי בשום מקום אחר - קרוסלת סוסים... עם סוסים חיים(!) ומבוכים עם כל מיני דברים זזים וקופצים (בסגנון וויפ אאוט, אבל בעדינות) שהילדות שלי מאד מאד אהבו. גלגל הענק המפורסם (יש שניים, ההיסטורי המפורסם הוא עם קרוניות ונמצא בכניסה) לא מלהיב במיוחד, ומאד איטי, אבל נותן תצפית נחמדה על העיר.סך הכל הוצאנו על המתקנים 60 אירו. היה מתקן אחד (רכבת לקוטב) שעלינו יחד, ולשאר המתקנים הילדות (בנות 10, 12) עלו לבד.
זה לא דיסני, ולא אפטלינג, ולא גארדה לנד או פארק אירופה. אבל זה פאמילי פאן אמיתי וקליל. אנחנו היינו בפסחא (במקרה זה יצא ב-1 באפריל), והיה די ריק. לא היו תורים בכלל למעט גלגל הענק.
פארק פראטר Wiener Prater
http://www.prater.at/GeneralInformation.php?LI=1
עלויות: גלגל הענק - כרטיס משפחתי 21 אירו; אטרקציות - סביב 2-3 אירו לכרטיס, אנחנו השארנו שם 60 אירו.
מתאים לגשם? לא

קרוסלה בפארק פראטר
מבוך שטרם ראינו כמותו בפארק פראטר





You Might Also Like

0 comments

סיפורי הטיול האחרונים